1973 На фабрике музыкальных инструментов разработана новая модель аккордеона "Соната", удостоенная диплома ВДНХ СССР. Утверждены модели новых музыкальных инструментов - аккордеона "Орфей", первого пятирядного инструмента, изготовленного в стране, и электронного аккордеона "Полтава".
1984 На фабрике музыкальных инструментов создан опытный аккордеон "Эней". Новинка предназначена для студентов высших и средних специальных учебных заведений и музыкантов-профессионалов.
1985 На фабрике музыкальных инструментов разработана новая конструкция электронной гармони. Новинку высоко оценили специалисты.
[ Редактирование 14.09.2022, 10:37 ] Мы порой, с волками споря, Воем в си-бемоль-миноре...
ID пользователя #10143 Зарегистрирован: 28.05.2019, 15:11 Местонахождение: Санкт-Петербург Сообщений: 4524
[link] - "Полтавская фабрика музыкальных инструментов «Ритм» (Полтава). Основана в 1933 году как цех по ремонту и реставрации музыкальных инструментов. В 1946 году преобразован в фабрику баянов. С 1956 года освоен выпуск аккордеонов. Кроме того предприятие изготовляло детские пластмассовые игрушки." ________________
Пример пластмассовой игрушки:
________________
Хотя "цех по ремонту и реставрации" - это преувеличение, другой источник упоминает лишь небольшую кустарную мастерскую: "Зародженню Полтавської фабрики музичних інструментів передувало функціонування кустарної майстерні в 1930-х рр., яку було організовано первісно по провулку Карповському. Майстри займалися ремонтом та виготовленням духових, язичкових та струнних (народних) музичних інструментів. Серед працівників майстерні були талановиті майстри-самородки – П. С. Човновий, Н. А. Гонтар, Г. І. Гонтар, П. І. Гонтар, М. Ю. Безотосний, М. В. Каплаушко, Й. Н. Толстов, М. Г. Турченко, Г. К. Брехнич, М. Марченко [див. додаток Д]. Очолював цей невеличкий колектив майстер Понятенко [188]. У роки Великої Вітчизняної війни майстерня не працювала. Її діяльність була поновлена в перший повоєнний рік. ... 1 січня 1947 року на базі ремонтної майстерні Міськпромкомбінату було організовано Полтавську фабрику музичних інструментів, яка знаходилась на схрещенні вулиць Пушкіна, 42 та Рози Люксембург, 3 [123, с. 97; 108]."
[ Редактирование 14.09.2022, 13:04 ] Мы порой, с волками споря, Воем в си-бемоль-миноре...
ID пользователя #10143 Зарегистрирован: 28.05.2019, 15:11 Местонахождение: Санкт-Петербург Сообщений: 4524
По крайней мере в области производства аккордеонов Полтавская фабрика основывалась на опыте коллег из ГДР - фирмы "Weltmeister": [link] МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ДЗ «ЛУГАНСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ імені ТАРАСА ШЕВЧЕНКА» ДВНЗ «ПРИКАРПАТСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ імені ВАСИЛЯ СТЕФАНИКА» Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису РЄЗНІК Олена Сергіївна УДК 681.8 (477.61):681.816 ДИСЕРТАЦІЯ СТАНОВЛЕННЯ Й РОЗВИТОК ВИРОБНИЦТВА БАЯННО- АКОРДЕОННОГО ІНСТРУМЕНТАРІЮ В УКРАЇНІ У ХХ СТОЛІТТІ (ОРГАНОЛОГІЧНИЙ АСПЕКТ) Галузь знань 02 «Культура і мистецтво» Спеціальність 025 «Музичне мистецтво» Подається на здобуття ступеня доктора філософії Дисертація містить результати власних досліджень. Використання ідей, результатів і текстів інших авторів мають посилання на відповідне джерело _______________ О. С. Рєзнік Науковий керівник – СТАШЕВСЬКИЙ АНДРІЙ ЯКОВИЧ, доктор мистецтвознавства, професор СТАРОБІЛЬСЬК – 2022 ... У середині 1950-х рр. Главком «Укрмузпрому» актуалізує питання впровадження виробництва акордеонів в Україні, зокрема на Полтавській фабриці музичних інструментів. В основу українського інноваційного виробництва було покладено оригінальні конструктивні елементи й технології фірми «Weltmeister» (НДР) [261; 177]. Першим полтавським різновидом акордеонів стали моделі «Піонер 34х80-ІІІ-3» і «Полтава 41х120-ІІІ-3» [237, с. 495].
Організація виробництва акордеонів на Полтавській фабриці здійснювалась на основі багаторічного досвіду музичної промисловості Німецької Демократичної Республіки. У розробки перших конструкцій і виготовлення дослідних зразків полтавських акордеонів у основу були покладені конструктивні елементи акордеонного інструментарію фірми «Вельтмайстер» («Weltmeister»), зокрема двох його різновидів − акордеона 41х120 з шістнадцятьма регістрами та акордеона 34х80 з п’ятьма регістрами [261; 177; 282].
[177] - Із усних спогадів доньки головного інженера Полтавської фабрики музичних інструментів Галян Г. І. (Архів Рєзнік О. С.). 2012. 1 с.
[261] - Переписка с Главным управлением музыкальной и радиопромышленности УССР по вопросам внедрения опыта работы музыкальной промышленности Германской Демократической Республики (Гос. архив Полтавской обл.). Ф. Р-4443. Оп. № 1. Д. № 103. 9 с Мы порой, с волками споря, Воем в си-бемоль-миноре...
ID пользователя #10143 Зарегистрирован: 28.05.2019, 15:11 Местонахождение: Санкт-Петербург Сообщений: 4524
Как по мне, так основная прелесть этой информации в том, что имеется вполне официальное академически-оформленное подтверждение факта передачи опыта музпрома ГДР предприятию из СССР. Сопоставляя это с известным фото немецкоподобного 6-струнного арктопа в руках сборщика Одесской фабрики, можно предположить, что подобная передача опыта немецкого музпрома в СССР не ограничивалась аккордеонами, но коснулась и струнных, - другой вопрос, насколько далеко это в итоге зашло... Мы порой, с волками споря, Воем в си-бемоль-миноре...
Вы должны войти, чтобы отправлять комментарии на этот сайт - пожалуйста, либо войдите, либо - если вы еще не зарегистрированы - щелкните здесь, чтобы зарегистрироваться